Rólunk írták
Az
egyik jóbarátom tudta, hogy szeretem a nagy, erős, és sárban kapartató
gépeket
nézegetni, mivel elég sok időt töltöttünk a szántóföldek mellett
gyerekkorunkban. Hogy elálljon a nyálfolyásunk, a Rába-Steigeresek néha
felvettek minket egy-két kanyarra..., majdnem traktoros lettem...
Eltelt
15 év, és kaptam egy meghívást tőle egy adrenalinszint növelő túrára…
Nem
igazan tudtam mire számítsak, de egyből meghozta a kedvem a
"mocsárjáró-kerekű" hatkerék-meghajtású 18000 köbcentis V8-as Kraz
katonai
teherautó látványa és hangja. Akkor adjuk át magunkat a simogató szél
karjainak, irány a plató (mindenkinek ajánlom, aki hozzám hasonló
katonaságkerülő J ). Két feladat van, felmászni, és kapaszkodni, mert
jön a
kanyar! - le a földekre. Ahogy én is, a sofőr is tudta, hogy sár az
mindig van,
csak meg kell találni. Ekkora sáron ekkora gépet sosem láttam még ilyen
könnyen
átmenni. Ekkor elénk került egy ellenséges ex-náci útblokád, Trabantból
kialakítva. Az ellenségnek szerencséje volt, hogy előre elmenekült,
mert ha ott
lettek volna..., őket is kiskanállal kellett volna összeszedni....
Ezután
hamarosan megérkeztünk a lánctalpas két-éltűhöz. Érdeklődve vártam,
milyen
lesz a 2 méteres ülésmagasságban a nádasban kabriózni. Előtte
azonban,
hogy tudjuk, nem lesz akadály a sás, kaptunk némi eligazítást,
gépbemutatást.
Felszállni könnyű, hiszen van létra J . A hangja finom lágy, -hiszen
van
füldugó J. Ha lenne egy ilyenem Pesten, biztos ezzel járnék haza
melóból a
másik partra, amikor a többiek a lánchídon állnak a dugóban... ,
-
ugyanis az utasülések helyére nyugodtan parkolhatnék, volna hely a
kocsinak.
Ez
után a rodeó után az aktuális közönség arra szavazott, hogy nézzük még
meg,
hogyan húzza el a Kraz a szintén nem piskóta V8-as benzines 4.2-es
Gaz66-os büfékocsit,
hátrafelé, miközben előre igyekezne J.
Ezután
megint katonásdi, Krazzal vissza a faluba. Nagyszerű élmény volt ilyen
gépeket
látni és menni velük egy kört. Ja majdnem kihagytam az ágyút..,
de ebben
épp a gulyásunk főtt...
|